Friday, March 8, 2013

SLIMMING SET SHAKLEE.. Ngeeee..

Setiap manusia di dunia ini mahukan gaya hidup & fizikal yang sihat, mantap & menarik. Terdapat pelbagai produk 'slimming set' di luar sana. Semua informasi hanya di hujung jari anda. Pilihan juga di tangan anda. 'The Power is in your hand'. Ewahh.. 

Dalam entri kali ini, saya nak memperkenalkan Slimming Set Shaklee di mana ada 3 produk asas seperti di bawah :-

1) Step1 : DETOKS
Berat badan sukar untuk turun? Masih tak turun dan nampak perubahan? Dengan Shaklee akan memudahkan proses pelangsingan anda. Langkah pertama untuk anda lakukan adalah dengan proses DETOKS.

Detoks adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar, pembuangan air kecil ataupun ketika berpeluh. Selepas dinding usus kita bersih. baru badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. Proses pembakaran lemak dan pelangsingan badan anda pun lebih mudah berlaku.

Produk Detoks : Herb-lax OR Alfafa

Bagi yang mempunyai sembelit, saya syorkan mengambil Herb-lax. Pada masa2 tertentu, Herb-Lax yang lembut boleh membantu menggalakkan tindakan pembersihan yang lembut bagi membantu proses semulajadi tubuh badan. Bagi ibu2 yang masih menyusukan anak, saya tidak syorkan herb-lax kerana dikhuatiri kesannya terhadap anak. 


Pilihan kedua untuk detoks adalah Alfafa. Bagi mereka yang tidak mempunyai masalah sembelit, boleh cuba alfafa. Selain daripada berfungsi sebagai agen detoks, alfafa juga boleh memperbanyakkan susu badan ibu. Ibu yang masih menyusukan anak, amatlah digalakkan menggunakan Alfafa.

2) Step2 : PROTEIN
Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sebanyak 35%. Protein juga mengelakkan berlakunya 'yo-yo diet' dan menghalang berat badan badan naik dengan mendadak.
  
Selepas kurus, badan akan mudah mengelebar/gelebeh, dengan pengambilan protein akan membentuk otot yang geleber dan membuatkan badan pejal.

Produk Protein :  Cinch OR Energizing Soy Protein (ESP)


Cinch terdapat 3 perisa iaitu Chocolate, Vanilla & Cafe Latte. Anda boleh memilih perisa mengikut favourite masing2. Di antara kebaikannya adalah tinggi kandungan serat, memberi rasa puas dan kenyang, mengandungi nutrisi yang lengkap untuk keseluruhan kesihatan badan. Bagi ibu yang menyusukan anak, tidak digalakkan mengambil Cinch ini tetapi boleh diganti dengan ESP.

Selain daripada membantu mengsolidkan badan, ESP juga dapat membantu mempercepatkan susu badan.


3) Step3 : AGEN PEMBAKAR LEMAK

Produk Pembakar Lemak :  Lecithin OR Omega Guard


Berfungsi untuk memecahkan lemak-lemak. Lecithin dinamakan "pengemulsi semulajadi" kerana ia mempunyai kesan melekat di kawasan lemak. Dengan kata lain, ia menyebabkan lemak terapung dalam darah. Seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membrane. Lecithin tidak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan.


Selain Lecithin, anda juga mempunyai pilihan lain sebagai agen pembakar lemak iaitu Omega Guard. Selain membakar lemak, minyak ikan yang terkandung di dalamnya juga dapat menggalakkan pertumbuhan mental untuk dewasa dan kanak2, mengurangkan paras kolestrol & tekanan darah serta mengurangkan radang sendi.

Kombinasi ketiga-tiga produk di atas sangat berkesan untuk menurunkan berat badan. Umpama lagu Adam & Stacy ; bergabung meletup. Hihi. Pengambilan makanan yang seimbang dan diet yang teratur sangat disarankan kerana itulah kunci utama untuk langsing. Anda juga disarankan mengambil 2-3 Liter air setiap hari untuk memudahkan proses pelangsingan dan penyerapan vitamin yang diambil. Senaman juga digalakkan untuk membantu dengan cepat proses pembakaran lemak. Formula terpenting, anda perlu mengambil supplement di atas dengan konsisten & istiqamah untuk keputusan yang Cemerlang, Gemilang & Terbilang. Macam examla pulak. Hehehe.. 

Ingin dapat produk2 di atas, sila hubungi saya Julie Ali di talian 0192232549 ataupun Whats app 0127672549. Terima kasih kerana kalian sudi membaca! :)




No comments:

Post a Comment